Dzieci listy piszą
Joanna Wysocka, Marzena Mroziewska
Niniejsza innowacja skierowana jest do uczniów klasy 3a. Polega na wprowadzeniu do procesu edukacyjnego tradycyjnej formy korespondencji - pisania listów - jako narzędzia wspierającego rozwój kompetencji językowych, społecznych i emocjonalnych uczniów. Uczniowie klasy 3a nawiążą stałą wymianę listów z rówieśnikami ze Szkoły Podstawowej nr 9 w Ełku. Pozwoli to nawiązać relacje, wymienić się doświadczeniami oraz lepiej poznać różnorodność społeczną.
W ramach innowacji uczniowie:
1. Redagują listy, w których opowiadają o sobie, swoim życiu, zainteresowaniach.
2. Otrzymują odpowiedzi od rówieśników, co stymuluje ich ciekawość i chęć dalszego pisania.
3. Uczą się zasad poprawnej komunikacji pisemnej oraz rozwijają umiejętności językowe w sposób praktyczny.
4. Zdobywają doświadczenie w nawiązywaniu relacji oraz budują umiejętność empatycznego i otwartego spojrzenia na świat.