Dzieci listy piszą

Joanna Wysocka, Marzena Mroziewska

Niniejsza innowacja skierowana jest do uczniów klasy 3a. Polega na wprowadzeniu do procesu edukacyjnego tradycyjnej formy korespondencji - pisania listów - jako narzędzia wspierającego rozwój kompetencji językowych, społecznych i emocjonalnych uczniów. Uczniowie klasy 3a nawiążą stałą wymianę listów z rówieśnikami ze Szkoły Podstawowej nr 9 w Ełku. Pozwoli to nawiązać relacje, wymienić się doświadczeniami oraz lepiej poznać różnorodność społeczną.

W ramach innowacji uczniowie:

     1. Redagują listy, w których opowiadają o sobie, swoim życiu, zainteresowaniach.

     2. Otrzymują odpowiedzi od rówieśników, co stymuluje ich ciekawość i chęć dalszego pisania.

     3. Uczą się zasad poprawnej komunikacji pisemnej oraz rozwijają umiejętności językowe w sposób praktyczny.

     4. Zdobywają doświadczenie w nawiązywaniu relacji oraz budują umiejętność empatycznego i otwartego spojrzenia na świat.

wstecz