„Emocja”- międzynarodowy projekt edukacyjny.

 

  We wrześniu, w roku szkolnym 2021/2022 Pani Marta Linke-Woźnialis wraz ze swoją klasą 3d przystąpiła do projektu edukacyjnego autorstwa Marzeny Dziadkowiec i Krystyny Grzegrzółki „Emocja”, wspierającego rozwój emocjonalny i społeczny dzieci i młodzieży.

 

Cele ogólne projektu:

Kształtowanie postaw społecznych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Rozbudzanie w dzieciach wiary w siebie oraz własne możliwości.

Aktywizacja dzieci i młodzieży na zrozumienie emocji i uczuć innych osób.

Integracja zespołu klasowego.

Współpraca nauczyciela i uczniów z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju i zagranicznymi szkołami polonijnymi poprzez wspólną wymianę doświadczeń na stronie projektu.

Wychowanie do wartości takich jak empatia, wyrozumiałość, szacunek i wrażliwość.

Tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych kreowanie wartości i norm społecznych poprzez współdziałanie z instytucjami i organizacjami będącymi źródłem istotnych wartości.

 

Cele szczegółowe:

Kształtowanie postawy empatii wśród dzieci i młodzieży.

Dostrzeganie podobieństw i różnic między ludźmi.

Integrowanie szkół polonijnych i polskich poprzez realizację projektu “Emocja”.

Budowanie przyjaznego klimatu integracji.

Eliminowanie zachowań agresywnych.

Przygotowanie dzieci do powrotów do Polski bądź ewentualnej migracji.

Projekt składać się będzie z pięciu MODUŁÓW:

I MODUŁ - od 12.09.2021r. do 30.10.2021r. - KRAINA KREATYWNOŚCI

II MODUŁ - od 01.11.2021r. do 28.12.2021r. - KRAINA WYOBRAŹNI

III MODUŁ - 07.01.2022r. do 28.02.2022r. - KRAINA MOCY SŁÓW

IV MODUŁ – 07.03.2022r. do 30.04.2022r. - KRAINA EMPATII

V MODUŁ – 07.05.2022r. do 20.06.2022r. - KRAINA ODWAGI

 

I MODUŁ: KREATYWNOŚĆ

Moduł został podzielony na 4 lekcje:

Lekcja 1

- oglądanie bajki „The Dot” (Kropka),

- malowanie wielobarwnych, wymarzonych kropek (każdy uczeń mógł się poczuć artystą)

Lekcja 2 

– czytanie opowiadania Igi Gromady- „Blok Rysunkowy”,

Rozmowa z dziećmi na temat tego, że każdy z Nas jest wyjątkowy, mimo, że nie zawsze jest najlepszy w każdej dziedzinie życia.

- relaksacja- spokój i uważność żabki.

Lekcja 3

- kodowanie- hasło- PJM (polski język migowy).

Rozmowa z dziećmi na temat niepełnosprawności i empatii.

- Miganie razem z MiguMig- dzieci uczą się zamigać dzień dobry.

Lekcja 4

- wprowadzenie grzecznych słów w polskim języku migowym: proszę, dziękuję, przepraszam.

 

W ramach modułu KREATYWNOŚĆ dzieci tworzyły obrazki z zaproponowanych kształtów. Moduł pozwolił dzieciom stworzyć piękne prace, gdzie hasłem przewodnim była „kropka”.

 

 

 

Z niecierpliwością czekamy na kolejny moduł!

 

II MODUŁ: KRAINA WYOBRAŹNI

Dzieci zostały zaproszone do Krainy Wyobraźni, gdzie szukały odpowiedzi na pytanie: co to jest wyobraźnia?. Obejrzały film pt. „Smok Edgar” oraz „Czarownica na miotle” i bawiły się przy piosence „Wyobraźni moc”. Wykonały klasowe Drzewko Wyobraźni. Z ciekawością wysłuchały opowiadania „Żółty balonik”, bawiły się balonikami i wykonały swój wymarzony balonik. Przy użyciu aplikacji Quiver balony dzieci zostały zanimowane. Dzieci wykonały kartę do kodowania, której rozwiązaniem był żółty balonik. Na zakończenie zajęć Pani Marta przeczytałam dzieciom tekst relaksacji -Lot balonem! Wielką atrakcją było kolorowanie piernikowej chatki i ożywienie jej za pomocą aplikacji.

Moduł ten uświadomił dzieciom fakt, że wyobraźnia czyni nas wielkimi, że w dużej mierze od umiejętnego snucia marzeń zależy jakość ich życia.

 

 

 

 

wstecz